6 DAYS - MORE THAN 4500KM

Зимна приказка в началото на декември: Париж, Венеция и Падуа през погледа на двама пътешественици.

View Larger Map
Ден I - 06.12.2010
Потеглянето. За да реализираме пътуването си използвахме полети на low-cost компаниите wizzair и easyjet. Заминаването ни започна със следобеден полет на Wizzair в 16:15ч. Полета от 2:30ч премина в преглеждане на пътеводители и съставяне на маршрути за дните, през които щяхме да бъдем в Париж. Вижте тези безгрижни и нищо не подозиращи щастливи лица(на връщане няма да изглеждат толкова ентусиазирани :) )

Пристигнахме в уж парижкото летище Бове  към 18:30 местно време. Оказа се, че, за да стигнем до Париж трябва да пътуваме с автобус към 1:15ч и да си купим билет за 15EUR.Но това беше едно добро начало , за да ни покаже, че там няма да има нищо евтино :) . Имаше и алтернативен вариант с влак от Бове до Париж, но на летището избягват да го препоръчват , защото влакчето не потегля от самото летище, а от градчето, което пък от своя страна също не се намираше близо до това летище.
Автобусчето в стил - БГ междуградски транспорт ни закара до автогарата, която се намира близо до метростанция "Porte Maillot". Препоръчваме ви да си разпечатате предварително карта на метрото.
След пристигането си на съответната гара, последва известно лутане и с малко питане (ако са ви казвали , че във Франция ще имате проблем с общуването на английски - е.. може да ви кажем, че не са ви излъгали :) ) се озовахме в метро станция Porte Maillot. Там се опитахме да получим информация за различните типове билети. Билетната система на Париж е сложна, тъй като има отделни зони , за които важат различните билети. Ние заложихме на талони от по 10билета (Carnet) - 12EUR. Билетите могат да се използват от повече от един човек.Цената на единичен билет е 1.70EUR. Билетчето може да се използва за прехвърляне от един лъч на метрото на друг, стига да не прекрачите изхода на дадена метро станция.
Последва кратка разходка из нощен Париж. Успяхме да видим Триумфалната Арка (Arc de Triomphe)  и да се разходим по празнично осветения Шан-з-Елизе (Champs-Elysees). Триумфалната Арка прославя победите на Наполеон Бонапарт. Строителството и е започнало през 1806год. и е приключило 30 год. по-късно.

Първият ни ден в Париж приключи с отиването ни в северната част, където трябваше да пренощуваме при нашия хост - Никола (свързахме се с него чрез сайта http://www.couchsurfing.com/). Той ни чакаше и беше направил вечеря за нас. Ако се чудите дали отсядането ви в Северен Париж ще е безопасно или не, може да споделим нашето мнение: да, в този район преобладаващото население е от имигранти, но се чувстваш в безопасност или поне ние си мислехме така :) За 3 дни там не сме имали проблеми, дори имахме вечер, в която хапнахме в KFC и може би бяхме единствените бели вътре :)
Съвет: ако искате да пиете бира, купена от магазин, трябва да имате предвид, че в централната част на Париж няма магазини, а дори и да има те работят до 20.00 h.

Ден II - 07.12.2010
Вторият ни ден в Париж беше изключително динамичен. Имахме доста амбициозни цели за 2та пълни дни, които ни предстояха. Доста туристически агенции могат да се учат от нас. Това, което разглеждат туристите в рамките на 5-7 дни, ние успяхме да видим в рамките на 48 часа :P
Денят ни започна от там където бяхме спрели предния ден - Шан-з-Елизе (Champs-Elysees).Булевардът представлява търговска зона  с множество магазини (от модните бутици до автомобили Peugeot), а малко преди да стигнете до площад Конкорд (Place de la Concorde) има открит базар, в който може да опитате разкошно греяно вино, различни видове шоколад, сладкиши или да купите сувенирни подаръци (ориентировъчни цени: можете да пиете хубаво кафе за 1.5 EUR, а греяното вино - от 3.5 до 4.5 EUR).

Площад Конкорд (Place de la Concorde) с извисяващия се гордо обелиск от гробницата на египтския Рамзес III  е друга градска забележителност. Там има величествени замъци, които се смятат за символи на архитектурата на френското Просвещение. Там е бил обезглавен Луи XVI като последните му думи са били: "Нека моята кръв донесе щастие на Франция".

Непосредствено до площада се намират Градината на Тюлейри (Jardin des Tuileries). Точно там започна бялата приказка - заваля сняг :)

Градините на Тюлейри водят към Лувъра. Централната алея е част от правата линия, която тръгва от Триумфалната Арка. Парка би бил много приятно място за престой през лятото. Ние буквално преминахме през него, затрупвани от снега. В края на градините се намира миниатюрното копие на истинската триумфална арка (Arc de Triopmhe du Carrousel), която отбелязва края на дългия Триумфален път.

След това имахме желание да посетим музея на Лувъра, но се оказа, че във вторник той не работи. Добре е да знаете, че в сряда  има намаление на билета след 18.00 h билета е 6  EUR (редовната цена на билета е 9.5 EUR, a за хора под 25 години входът е безплатен). И така, решихме да посветим 3-ят ни ден в Париж на Лувъра и продължихме напред.
След като преминахме покрай Лувъра се насочихме към острова Сите - там където е възникнал самия град насред река Сена.Там посетихме готическата катедрала Нотър Дам.

По пътя видяхме пазара за цветя и различни декорации, който се намира на пешеходния Плас Луи Люпен (Place Louis Lepine).

Основите на тази катедрала - сцена на безброй драматични епизоди от френската история, от средновековни екзекуции до коронацията на император Наполеон I е положена през 1163 г., а е завършена 200 години по-късно.  В нея ви препоръчваме да посетите Съкровищницата( с вход 2-3EUR) или ако няма огромни опашки да се качите до Камбанарията, до която може да се стигне след като изкачите 82метра по спираловидна стълба и заплатите 8EUR такса. Ние улучихме период с огромни опашки за Камбанарията и затова успяхме да посетим само Съкровищницата (там може да видите късче от кръста, на който е бил разпнат Христос) . Това е едно от нещата, които може да пропуснете, ако сте ограничени откъм време.

След Нотър Дам прекосихме Сена и се насочихме към Латинския квартал (Latin Quarter). Това е една от най-оживените части на града. Тези улички са изпълнени с приятни местенца за хапване. Тук може да намерите малки ресторантчета, в които може да се нахраните за 10 до 18 EUR на човек (обикновено менюто в рамките на тази сума включва супа, основно ястие и десерт). Като се имат предвид цените в Париж, това е доста нормално за такъв град. Не се учудвайте от мащабите на ресторантчетата. За престоя си в Париж разбрахме, че да живееш в 30 кв.м. апартамент се счита за нещо съвсем нормално, а ако живеете в 40 кв.м. площ - това вече е голям апартамент :) Така че местните ресторантчета са също с доста ограничена площ.

След като хапнахме и събрахме малко сили продължихме този изтощителен ден и се насочихме към кулата Монпарнас.  Вече беше доста тъмно, а и времето не беше особено приятно, така че успяхме само да зърнем Люксембургската градина (Jardin du Luxembourg). Градината се заключва вечер, но от това което успяхме да видим смятаме, че мястото определено си заслужава през лятото.
 И така качихме се до покрива на 207 метровата кула с асансьор, който ни качи на 56-я етаж за 38 секунди. Доста впечатляващо нали? Определено времето не беше с нас и не успяхме да видим Париж в пълният му блясък вечерта. Имаше мъгла и беше доста студено и дъждовно. Но при ясно и топло време, смятаме че това е едно от задължителните места, които трябва да посетите. Таксата е 4.5EUR.
След кулата се насочихме към Северен Париж. Приключихме деня в компанията на нашия хост на по чаша бира, дискутирайки живота на местните хора и първите ни впечатления от Париж.

Ден III - 08.12.2010
Денят започна рано сутринта. Вече бяхме доста изморени, но същевременно изпълнени с ентусиазъм да посетим Айфеловата кула и Лувъра. Но това беше нещо като десерт. Преди това прекархме една "незабравима" сутрин в Парижкото метро, опитвайки се да съставим план как в рамките на 2 часа и половина на другия ден да успеем да стигнем от Северен Париж до летището Орли (което се намира извън града в посока юг). Съвет: избягвайте полетите в 7:40 сутринта когато знаете, че се намирате на другия край на Париж.
След като установихме, че ден IV ще започне в 5 сутринта, спокойни продължихме към Айфеловата кула :) Този ден беше изключително тежък от гл.т. на атмоферни условия, имаше снежна виелица, а температурата беше около -10, имаше отменени полети, Айфеловата кула беше затворена и не успяхме да се качим горе. Съвет: Не ходете в Париж през декември :)

След това се насочихме към Лувъра, но преди това открихме едно невероятно място - Pont des Arts. Традицията на този мост повелява младите да застанат на моста, който се намира в близост до островчето Сите и Лувърът. Да изрекат нежни думи, да заключат катинарчето, което предварително са гравирали с имената си, и да хвърлят ключа в Сена. Естествено - направихме го и ние :)

Лувърът (Le Grand Louvre). Ако се чудите какво може да видите в Лувъра, отговорът е: много неща. Най-големият музей в света все още наподобява лабиринт, но разглеждането му е удоволствие за всички. Едва ли има друго подобно място на света, което да е събрало толкова много история в себе си.
Днес Лувърът е по-голям от всякога и човек може лесно да се изгуби в него. Нужни са седмици за да успеете да разгледате Ориенталските, Египетските, Гръцките и Римските Старини. Ние успяхме да му посветим само половин ден :) Струваше си да се докоснем, макар и само до една частица от световната история и изкуство.

Ден IV - 09.12.2010
Ден IV започна с кошмарно пътуване от северен Париж до летище "Орли". Схемата с прекачванията от една метро линия към друга и след това хващането на влак за самото летище бяха изчислени до минута. Хванахме първото метро в 5.00 сутринта и трябваше да бъдем на летището в 6.20, защото гейта затваряше в 7.00. Успяхме! (и ние не знаем как) :)
По обяд пристигнахме във Венеция (Venice map).

Град с много приятна атмосфера. Оказахме се големи късметлии, защото успяхме да видим Венеция в една различна светлина. Ако Париж през декември не е особено приятно изживяване, то Венеция през декември наистина си струва - няма ги тълпите от туристи и претъпканите малки улички. Всичко е много спокойно и нищо не подсказваше, че Венеция е едно от топ дестинациите за туристи.
Посещението ни във Венеция съвпадна с възстановявнето на града след едно от наводненията, които спохождат града често. Беше интересно да видим как хората се справят в тези условия без излишен стрес и нерви.

Един съвет от нас: ако искате вашето преживяване във Венеция да бъде по различно от това на масата туристи, които предприемат разходка с гондола или се оставят на гидове, които ги развеждат с часове из Двореца на Дожите, просто тръгнете  без да следите за посока и се изгубете из малките улички.

Ето и кратка снимкова ретроспекция на това, което успяхме да видим.

В края на деня, след като успяхме да се насладим и на нощна Венеция потеглихме за Падуа
Там останахме за 2 вечери в дома на Татяна. И отново бяхме намерили нашият хост чрез Couchsurfing.

Ден V - 10.12.2010
Този ден прекарахме без да правим предварителни планове. Успяхме да разгледаме почти всичко важно в Падуа (което не изисква много време).
Падуа се счита за поклонически град, защото милиони вярващи идват всяка година тук, за да влязат в Базилика Сан Антонио (Sant' Antonio), където е гробът на самия светец, в който са положени мощите му.
Ние лично, не бяхме впечатлени особено от този град. Приятна атмосфера в Падуа създават аркадните улички, красивите архитектурни шедьоври и множество живописни мостове, които се извиват над разклоненията на река Бакилионе.
На красивия площад „Прато де ла Вале” може да видите повече от седемдесет статуи.

Ако се озовете в Падуа ние имаме един съвет за вас, който със сигурност не е включен в общите забележителности на града. Това е едно приятно мини-ресторантче (тип закусвалня), в което може да усетите истинска италианска атмосфера и темпераментност.
Мястото се казва "Cafe Venturato" и адресът му е:
Via Cesare Battisti 213.
Ще забележите множество часовниците окачени на стените. Ако знаете италиански може да попитате собственика каква е причината да ги постави там :)

Ден VI - 11.12.2010
Всичко хубаво си има край. Този ден премина основно в организиране на пътуването ни до летище "Тревизо".

Като цяло изводите, които направихме от това пътуване са:

1. Избягвайте да пътувате декември месец :)

2. Избягвайте ранните полети.

3. Положителното на т. 1 - няма тълпи от туристи.

4. Успяхме да видим Париж и Венеция по един специфичен начин. Начин, по който сме сигурни, че много малко туристи успяват да ги видят. Чувствахме се не като туристи, а като странични наблюдатели на живота на местните хора.

5. И последно, но не на последно място - най-важното е с какъв човек до себе си тръгвате на път :)